Saturday, December 22, 2018

Tłumaczenia piosenek cz.9 - A-Ha


Planowałem ten cykl jako blogową zapchajdziurę, w związku z czym wydawało mi się, że będzie się często pojawiał, ale wczoraj zorientowałem się, że przez cały rok nie zagościł tu w ogóle. Oczywiście, postanowiłem to zmienić.
Zgodnie z zasadami chronologii, nadeszła pora na ceniony przez większość z Was zespół z kraju kojarzącego się z chłodem - A-Ha. Nadal go bardzo lubię, a w czasach aktywności na forum.80s.pl, wręcz za nim szalałem, zająłem się więc dwoma tekstami, z tym, że jeden to cover. Hunting High and Low to oczywiście utwór tytułowy z ich wydanego w 1985 r. debiutanckiego albumu, a przy okazji trzeci singiel i element szału popularności, który ogarnął m.in. Listę Przebojów Programu Trzeciego. Aby zachować rytm, przestawiłem kilka linijek oraz przystosowałem ich długość do samogłosek przeciąganych przez Mortena.

Przeróbka Crying in the Rain The Everly Brothers ukazała się pięć lat później, gdy USA właściwie zapomniało już o Norwegach (choć akurat ten kawałek był tam notowany na liście Adult Contemporary), a w Europie też nie wszyscy zaakceptowali ewolucję stylu tria w stronę rocka. Gwiazdy dwóch generacji łączyły już wtedy przyjacielskie stosunki - bracia sprezentowali A-Ha gitary w prezencie na gwiazdkę w 1985 r. Nie byłoby to na pewno możliwe, gdyby ich menedżerem nie był dawny basista Everlych Terry Slater. Wiele lat później grupa wykonała też na żywo Bowling Green duetu. Niestety, 4 stycznia będziemy obchodzić piątą rocznicę śmierci Phila Everly'ego.

Za moim oknem w tej chwili pada, więc to chyba dobry moment, aby poczytać o nieszczęśliwej miłości w nieprzychylnych warunkach pogodowych, a przy okazji obejrzeć kunsztowne teledyski. Korzystając z okazji, życzę Wam spokojnych i radosnych Świąt Bożego Narodzenia oraz spełnienia marzeń, w tym muzycznych, w 2019 roku. Mi możecie życzyć wygrania na loterii biletu na zbliżający się koncert A-Ha ;) Post o ulubionych piosenkach 2018 roku powstaje, ale z równym prawdopodobieństwem może pojawić się tu dziś lub w drugi świąt, ponieważ na razie nie jestem zadowolony z jego kształtu. Możecie być pewni, że dopóki nie zakończę Muzycznej autobiografii i Tłumaczeń piosenek, blog nie przestanie istnieć. Trudno powiedzieć, jak dużo czasu będzie mi zabierało życie zawodowe, dlatego być może posty będą pojawiać się bardzo rzadko, ale treściwe.

A-Ha - Hunting High and Low



Oto ja. Sięgam ręką i wiem, że jak anioł śpi
I jest słodsza niż najdzikszy sen
W moich oczach.
Jej sylwetka znika we mgle,

Lecz wiem-będę tropił dzień i noc-
Dzień i noc.
Tysiąc mil mogę iść do Ciebie.
Tropię dzień i noc-
Dzień i noc.
Tysiąc mil mogę przejść, by Cię znaleźć.

Wiara w to pomaga mi przeżyć. Poprzez mrok
Czuję bicie jej serca o krok stąd.
Szczęście ma jej imię i twarz.

Więc dalej będę tropił dzień i noc-
Dzień i noc.
Tysiąc mil mogę iść do Ciebie
dzień i noc,
dzień i noc.
Czy Ty wiesz co to znaczy kochać Cię?

Szukam noc i dzień,
A teraz mówisz mi, że musisz odejść stąd.
Cóż, wciąż będę szukał dzień i noc
tylko Ciebie
Patrz jak więdnę niczym bez wody kwiat.
Tropię dzień i noc-
dzień i noc.
Tysiąc mil mogę iść do Ciebie,
Wciąż będę Cię szukał dzień i noc.

tekst oryginalny: https://genius.com/A-ha-hunting-high-and-low-lyrics

A-ha/The Everly Brothers - Crying in the Rain




Nigdy nie pozwolę Ci 
Patrzeć jak moje serce zranione drży.
Swój honor mam. Wierzę, że radę dam
Ukryć smutek i gniew
Chociaż wciąż płaczę, ze mną deszcz.

Wśród szarugi, chmur i mgły
Nie będziesz wiedzieć, czy to krople czy łzy
Nie dowiesz się, że nadal uwielbiam Cię
Choć przeszywa mnie dreszcz
Chociaż wciąż płaczę, ze mną deszcz.

Strugi deszczu niebiosa ślą.
Nawet one nie ukoją serca ran.
Odkąd stąd odeszłaś
Chcę by rosa nie schła,
By skryła moje łzy. Nie ujrzysz ich.

Przyjdzie dzień-ucichnie płacz
W porannym słońcu uśmiech zdobi mi twarz.
Drwij ze mnie, lecz
Dla mnie liczy się, że nie usłyszysz mych skarg,
Gdy ze mną płacze deszcz i wiatr.

tekst oryginalny: https://www.tekstowo.pl/piosenka,a_ha,crying_in_the_rain.html

No comments:

Post a Comment